Torsdagsfika

Linda, Andreas och Maja bjöd in till fika ikväll. Åh vad härligt det var att träffa alla fina och roliga vänner. Hade det inte varit för att det var torsdag och klockan ringer 06.00 imorgon så hade det blivit flera timmar på den altanen. Vi har också blivit uppbokade ännu en kräftskiva. Jag säger såhär, efter 3:e september vill jag inte se en kräfta igen PUNKT SLUT!!
Men om man blundar för kräftorna så är det underbart att vara med sina vänner så jag klagar inte. Men jag fattar inte hur man orkar ha kräftskiva. Det blir så snurrigt för alla springer ut och in och ska tvätta händerna och man ska försöka få ner kräftskal och pappertallrikar i en säck och helst ha sopphämtning dagen efter alternativt dumpa skiten på en lämpligt ställe så man slipper stanken. Och hela kvällen sitter man och fryser och tänker att nästa år ska jag ta en varmare jacka. Hmm nu kanske jag har blivit bjuden på min sista kräfskiva. :)
Jag lovar jag kommer bjuda tillbaka, men inte på kräftor! Vi ska bara snickra ihop vårat hus först...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0