Gjutning idag!

Det har blivit många sena kvällar ute den här veckan. Men det får det väl vara värt.
Igår gick jag hem efter lunch för att jaga tar på våra fönster som Hudikhus sa var med i leveransen men det stämde inte. Jag var även tvungen att ringa runt och få lite råd om grunmålning och även prata lite med Maggan på banken.

Fönster har dom nu också listat ut att vi faktiskt inte har fått dom så dom kommer om ett par dagar.
Och fick det också klart för mig att jag inte ska grundmåla om det blir kallare och snö eller regn nästa vecka.
Och Maggan på banken ringde tillbaka men då var jag ute och jobbade så henne får jag slå en signal idag igen.

Liten lägesuppdatering!
Grunden är så gott som klar. Armeringen gjorde vi klart igår innan vi gick in så idag har grabbarna bara lite att fixa med innan betongen kommer.
Golvvärmen är provtryckt och rörkillen Jimmie sa "åh vad snyggt, så här fint brukar det inte vara när jag kommer" så Nicklas och dom andra har gjort ett strålande jobb!

Enligt en gammal skröna så ska man gjuta in pengar och sprit i grunden. Då ska man alltid ha pengar och alltid ha något gott att dricka. Så det känns ju som att jag måste ordna det! :) Man vill ju inte riskera något.

Och det blir även en gjutar-öl för killarna i eftermiddag, det var tydligen också ett måste. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0