Ljusparty

Ljusparty hos Tytti ikväll. Kändes inte helt optimalt med tanke på att man ska flytta och håller på att rensa ut allt skit man har. Men men.. man kan ju inte gå dit utan att köpa något för det är ju lite snålt?!
Beställde sommarpaketet med vanliga ljus för det går alltid åt tänkte jag. Det var förresten till kampanjpris också så man kan nääästan säga att jag sparade några kronor.. eller? :)

Nu ska jag fortsätta titta på Äntligen Hemma och bli inspirerad. Man kanske borde plantera en liten blomma utanför friggan så man blir lite glad innan man går in och ser myrstacken som dom små jävlarna byggt innanför dörren. Jag blir så trött... inget hyfs har dom. "Myrr" står står redan på inköpslistan son ni kanske förstår!




För er som inte visste det så kommer ordet Friggebod från Birgit Friggebo som på 70-talet fick igenom att man fick bygga två byggnader på totalt 10 kvm (idag 15 kvm) på tomten utan att behöva ansöka om bygglov. Man lär sig mycket av att vara husbyggare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0