Rensa av berget

Det är vad vi sysselsatt oss med efter jobbet den här veckan. Berget är så gropigt att vi måste stå med spade och få bort jord och sten. Det måste vi göra så att det inte flyger sten hej vilt under sprängingen.
Och imorgon eftermiddag kommer också sprängaren och börjar borra. Spännande! Bra också så han kan se hur berget ser ut så kan han tycka till om det ser bra ut eller om vi ska vara mer nogranna (eller kanske mindre nogranna, hoppas).

Hos kommunen går det trög i vanlig ordning. Har föreslagit några tider för byggsamråd men inte fått något svar. Jag fattar inte att det kan få vara såhär..

En annan sak jag inte kan förstå är hur jag och Carro lyckades bli tomater i solariet igår. Såg förskräckligt ut när jag vaknade imorse. Eller det såg nog rätt rött ut hela dagen för mina arbetskamrater har kollat lite konstigt på mig.

Nej nu är det dags att dra igen ögonlocken. Imorgon fortsätter vi på tomten. Det är även fika hos Linda och Andreas som vi hoppas hinna klämma in. Den som lever får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0