I väntan på bygglov

Idag var jag på komunalhuset när bygglovsenheten hade öppet hus.
Vi ligger fortfarande i en hög och väntar på att vi ska få en handläggare. Före vår ansökan ligger 60 andra ansökningar. Det är precis lika många som det var för 3 veckor sen.
Ansökningarna behandlas i turordning från att dom kommer in och tar inte hänsyn till när bygget planeras starta. Vilket betyder att det antagligen ligger ansökningar före oss i kön som planerar att bygga i vår/sommar och alltså inte har samma panik med att få allt godkänt.
När vi påpekar att det faktiskt är en lag som säger att dom ska ge svar efter max 10 veckor säger dom bara att dom är ledsna men att dom inte hinner med. Det är inte bara vi som väntar bla bla bla.
För 3 veckor sen fick jag prata med chefen och innan vi avslutade samtalet sa hon "ring mig igen om ett par veckor om du fortfarande är orolig". Vad menade hon med det? Att hon kan hjäpla mig då eller var hon bara trevligt?
Halva förra veckan spenderade jag med att ringa henne men hon satt bara i sammanträde eller likande. Hur ska hon då veta att att jag är orolig..?
Den damen vi träffade idag sa "ska man ändra turordningen så är det bara chefan som kan göra det.." Det tolkade iaf jag som att dom kan bryta turordingen bara dom vill.

Så nu undrar jag bara hur jag ska få dom att vilja ta oss före alla andra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0