Onsdag

Redan onsdag och ni ska få senaste nytt på bygglovsfronten hade jag tänkt. Har ni tröttnat på att läsa om det? Ja jag förstår er, jag är också rätt trött på det här.

Imorse var Ulrika från Miljöenheten och Nicklas och tittade på tomten. Vi behöver ha infiltration i burk (fråga mig inte vad det betyder) istället för det vi tänkt. Men ingen större skillnad har jag förstått. Lite dyrare att köpa men lättar att sköta om säger Nicklas iaf.
Så jag fick åter igen ringa till Hudikhus och be dom rita om ritningarna. Det får inte stå WC eftersom vi ska ha en förbränningstoalett. Där var dom som vanligt hjälpsamma och några minuter senare hade jag nya ritningen på mailen.
Vi behöver ha underskrifter från två av våra grannar på att vi gör infiltrationen. En underskrift har vi nu ikväll fått och den andra hoppas vi kunna lösa under morgondagen.
Vi ska också skriva in vilken förbränningstoalett vi tänkt oss att ha för att få med det i ansökan. Annars måste vi ansöka om det separat sen för man måste tydligen ansöka om det också. Vad ska man inte ansöka om? Man får väl ansöka om att flytta in sen också..
Går allt som det ska lämnar jag in alla papper på fredag morgon. Nu känns det faktiskt ganska nära. :) När vi har bygglovet i handen ska vi dricka champange kan jag lova.

Nej nu är det snart dags att gå och lägga sig. Imorgon har vi mässa på Globen men jobbet och det kommer bli en lååång dag. Först mässa hela dagen och sen middag och hockey med leverantörer och kunder.

Sen är det helg och på lördag ska jag åka till Adelia och säga förlåt för att jag inte kom och åt tårta med henne på hennes 1-års dag. Buu för mig.. Men grattis till lilla dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0