Tråkiga samtal från kommunen

På förmiddagen ringde dom från kommunen igen. Vi behöver tydligen få godkännt för avlopp innan vi kan få bygglovet godkännt. Så då var det bara att ta kontakt med miljökontoret. Där var det allt annat än raka bud vill jag lova.
Det som behövs göras nu är att vi ska ge ett förslag på hur vi ska lösa det med avlopp, sen skicka in det till dom som sedan kommer ut och tittar på tomten med oss och sen får vi besked om det blir godkännt eller inte. Blir det inte det så får vi lämna in ett nytt förslag och så blir det samma visa igen. Allt detta istället för att dom bara talar om för oss vad dom kräfer att vi har för avloppssystem.
Det som gör det extra krångligt för oss är att vi bor i ett område utan lokalt vatten och avlopp.

Just nu sitter Nicklas mitt emot mig vid köksbordet och skriver ihop och ritar ritningar. Förhoppningen är att jag får lämna ansökan direkt till dom imorgon efter jobbet och att vi kan få en tid tillsammans med dom i början av nästa vecka.

Just den här delen känns mycket mer luddig än bygglovs delen. Det kan bero på att jag i princip inte fattar någonting av det. TUR att Nicklas gör det säger jag bara..

Nu är snart dags att sova. Imorgon är en ny dag och då är det dags att sätta press på miljökontoret! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0