UPDATE! Möte på kommunen

Mötet på kommunen gick bra. Det visade sig att om vi bara tar bort farstukvisten från ritningarna så har vi hållt oss till reglerna.
Så jag ringde upp till Hudikhus och fick hjälp på direkten, ett par timmar senare hade jag nya ritningar på mailen. För att inte behöva vänta på att ritningarna kommer i A3 format på posten så sprang jag in till grannkontoret här på jobbet som säljer kontorsmatrial. Dom hjälpte mig att skriva ut en omgång av ritningarna så jag har skickat mamma att lämna in det till vår handläggare redan nu på morgonen.

Vi behövde också lämna ett bevis på vilket certifikat den kontrollansvarige har. Det är just nu det största problemet eftersom han inte svarar i telefonen...

Jag förklarde för vår handläggare att det var väldigt viktigt att det gick snabbt nu, och han verkade köpa det. Han var alldeles svettig när jag gick därifrån. Hoppas han tycker att jag var skitjobbig så han bara vill få klart vårt ärrende så fort som möjligt så han slipper mig. :)

Jag ringde till vår säljare Mats på Hudikhus och det ser ut som att vi kan få lite kortare leveranstid än 10 veckor om vi får snabbt svar nu från kommunen. Men det gäller att vi hinner blir klara på tomten också med sprängning och grund. Men jag är helt inställd på att det ska gå. Håll tummarna för oss nu..


Kommentarer
Postat av: Caroline

Du är så jävla bra. Fruktansvärt driv, snabb och ordning och reda hjärtat!

Det är klart det går! Alla gånger!

Hej och hå nu kör vi :) Jag vill ha någonstans att hänga när jag är ledig igen, nästa sommar. Hihi. Puss

2011-09-22 @ 12:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0