Kap Verde

Ja som sagt så ska jag dela med mig lite av Kap Verde.

Jag kan säga såhär, vi har haft en fantastisk semester. Men åk bara hit om du vill ta det lugnt. Vill du festa, shoppa och vara äventyrlig bör du välja ett annat resemål.
Vi var på ön Boa Vista och bodde på Riu Touareg som ligger på Santa Monica stranden. En vit bred sandstrand som är 1.8 mil lång!
Folket är trevligt på ett äkta sätt. Och det känns som att dom tycker att det är kul att ha oss turister där.
Boa Vistas flygplats är världens minsta internationella flyplats, om jag inte minns fel så glöm taxfree shoppingen där och ta den på Arlanda. Flygtiden var rätt dryg då Fritidsresor mellanlandar på Gran Canaria och tankar och byter besättning. Så drygt 9 timmar alltså.

Det blåser mycket på ön och det störde oss lite, vi fick höra att det brukar blåsa minde än vad det gjorde när vi var där. Någon berättade också att det endast är 3-4 regndagar per år, om det nu kan stämma.
Ganska stora vågor när man skulle i havet som vi alla fick erfara, speciellt jag som hade sand i hårbotten flera dagar efter ofrivillig volt på botten.

Hotellet

        

     

Stranden

     

Flygplatsen

  












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0