Kaffemaskinen...

Berättade jag att kaffemaskinen inte fungerade?
När jag packade upp den saknades starkitet med kapslar och maskinen viberade så mycket när jag körde den att flaskorna på bänken flyttade på sig. På förpackningen stod det "tystgående". Kartongen var lite tilltryckt på sidan och det påpekade jag i affären men det skulle inte vara någon fara (varför litade jag inte på min magkänsla).
Jag testkörde maskinen lite och kom på att en sådan ville jag ju inte alls ha, man var tvungen att styra manuellt hur mycket vatten som skulle användas. Då var det inte så enkelt som jag hade hoppats på. Nicklas, som var den som bestämde att maskinen skulle få flytta hem till oss, ville också att det bara skulle vara att trycka på knappen och sen göra sig iording och komma tillbaka till en färdig kopp kaffe att dricka i bilen på väg till jobbet.
Så igår när jag var där för att byta var jag så sur och stressad för Stella var missnöjd med allt och jag hade fått suttit i bilen och ammat innan för att få henne lugnt så jag nästa skrek till killen i disken att "den här funkar inte. För det första så saknas startkit och för det andra så vibrerar den så mycket att olivoljeflaskorna på bänken flyttas till ett annat rum. Och jag vill inte ha en ny för den var förövrigt inget för mig. Så nu tycker jag att du fixar en Tassimo och en låda med kapslar, och jag vet att den är dyrare men jag vill ha kompensation för att jag fick åka fram och tillbaka med min stackars dotter som absolut inte vill sitta i bilen." Samtidigt som jag stod och vaggade Stella som, tack och lov, höll på att somna igen.
Och killen i disken protesterade knappt utan ville nog mest bara bli av med mig så nu står en Tassimo på köksbänken, passar oss mycket bättre. Jag kan lätt göra en kopp kaffe med Stella på armen. Perfekt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0