2011 - året som gick.

Det har hänt en hel del detta år. Första halvan bestod av ett flertal resor. Hälften hade jag glömt bort upptäckte jag när jag började kolla på bilder från i våras. Det har hänt så mycket på slutet av året så det som hände i början känns som en evighet sedan.

I januare tog svärmor med mig och Linda till Milano. Det som skulle ha blivit en SPA dag med övernattning blev istället en helg i Milano. Inte mig emot kan jag säga.
Det var shopping som stod längst upp på agendan och det blev en herrans massa timmar i butiker. Jag la dock nästan hela reskassan på världens finase klocka.
Lite turbulent resa var det också eftersom Lindas resväska blev kvar på Arlanda pga av klantig tant i incheckningen. Och kom inte till rätta förens några timmar innan vi skulle åka hem. Som kompensation på flygplatens fick hon ett litet kit med hudkräm, schampoo mm - för män.


I mars åkte jag och Martina till Gran Canaria en vecka. Vi kom fram sent en kväll och det var regn och svinkallt. Rått på rummet så den natten sov vi med kläderna på under täcket. Men när vi vaknade på morgonen var det sol och den sken resten av veckan.
Bra vecka med mycket sol, god mat och skratt.


Den här bilden bjuder jag på :)


I april var det dags att åka till Norrköping och titta på Håkan Hellström. Carro, Camilla, Linda och Zara hade jag med mig. Den kvällen är svår att slå; vi hade helt sjukt kul!



En vecka senare var det påsk och jag och Nicklas hade bokat några dagar i Göteborg. Det var över 20 grader på dagarna och på kvällarna satt vi i t-shirt på uteserveringar. God shoppinglycka hade vi också och på hemvägen åkte vi via Ullared och öppnade plånboken ännu en gång. På vägen hem mådde vi båda lite lätt illa när vi räknat vad vi spenderat. Då visste vi inte att vi skulle bli husbyggare vill jag påpeka.


I maj köpte vi tomten och sedan dess har vi i princip varit helt insnöade på det. Jag trodde ALDRIG att vi skulle bygga ett eget hus. Och inte nog med att vi bygger hus, vi blir grannar med mamma och pappa. 
Jag kan fortfarande inte förstå att jag ska få bo i ett helt nytt och fint hus. Jag längtar så mycket att jag skulle kunna spricka.

I juni åker jag och mamma upp till Hagfors för att vara med och fira Linns student. Hon var så vacker och vi hade en trevlig kväll. Det är underbart atta vara med släkt och vänner.


I slutet av juni bestämmer vi oss för husleverantör och husmodell. Vi skickar in bygglovsansökan och jag kör en tvådagars på Lida med Linda.


Lägenheten är såld och vi flyttar ut sista augusti. Taxen hjälper till och det är då denna omtalade bild är tagen.


Här kommer lite extramaterial som inte visats tidigare. :)


I augusti har jag två veckors semester men jag har också Salmonella. Trots det åker jag och Camilla till Öregrund och hälsar på Zara. Och vilken tur att vi gjorde det för hur kul var det inte.


I augusti och september går vi på en herrans massa kräftskivor och gör vi inte det jobbar vi på tomten.
Jag fyller 24 och det Nicklas skämmer bort mig med 2 nätter på hotell.
Väl hemma firar vi både med och Zara med vin och snacks.


Resten av hösten har vi jobbat på tomten. Det var varit mycket slit och jag har väl haft några sammanbrott då jag bara velat ge upp. Men nu står det faktiskt ett hus där och än sålänge har allt gått bra.
Tack vare att både min familj och Nicklas familj har ställt upp för oss så har vi kommit ganska långt.
Jag har tidigare sagt att jag hoppas på infyttning mellan påsk och midsommar, men nu lutar det nog mer åt midsommar. Men vad gör det om hundra år!
2012 kommer bli ett år med mycket jobb för om nu huset blir kvar i början av sommaren så har vi faktiskt tomten kvar som behöver ett rejält lyft. Jag tror iaf att det kommer bli helt fantasitiskt!
Jag ser fram emot 2012.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0