Takisolering

Ännu en helg med jobb i huset.
Vi har fått så mycket hjälp i helgen och det värmer verkligen hjärtat.

Klockan 8 i lördags morse stod vi redo i huset. Något trötta då jag och Nicklas efter middag och träning i fredags gick ut och snickrade till halv elva.
Vi började med att isolera gavelväggarna på övervåningen sen började Nicklas och Markku med takisoleringen.
Vi damer fortsatte med gavlarna och agerade hantlangare.
Tytti försvann ett par timmar och skämde sedan bort oss med woklunch ner hos dom.
Vi åt och åt och sen var jag så himla osugen på att gå ut och fortsätta. Men på´t igen som man brukar säga!

Morgonpigga grannar!


Färdig isolerad gavel.


En början på ett välisolerat tak.


Just det, vi hade en tredje gavelspetts att isolera.


Plasta in innan reglar ska på.


     

Finbesök av Calle.


Kvällen spenderades på Hökmossen hos svärmor.
God middag även där som jag snodde receptet på. Nicklas åkte vid nio för att medverka på grabbkvällen hos Andreas medans jag låg kvar i svärmors soffa, mätt och belåten.
Rullade hemåt i snöstormen och släppte Jani i Tumba. I Vårsta var det stooor trafikolycka antagligen pga av halkan. Från Vårsta och hem gick trafiken i 45 km/h. Det var så halt.
Väl i säng så ringde Nicklas och ville bli hämtad och när jag skulle plocka upp honom var det inte bara han utan 3 till grabbar som ville åka med. En timme senare var det sista paryprissen avsläpp och vi rullade hem och i säng halv 2.

Lite sovmorgon i morse som ni kanske förstår.
Men sen var det, som sagt, på´t igen!



Kolla vad snyggt det blir.


Hela mitt härliga gäng står och trängs.


Tytti förklarar för Nicklas och Markku hur dom ska göra. Dom gjorde som hos sa och det blev sååå rätt!



     

  



Kolla vad bra det blev!!



Tack snälla Tytti, Markku, mamma och pappa för den här helgen! <3 Ni är grymma.


Kommentarer
Postat av: Linda Helsing

Åh värsta nice!! Nu får man ju en aning om hur loftet blir oxå storleksmässigt o det ser ju stoort ut!! Kul! :)

2012-01-22 @ 22:56:23
URL: http://lindasmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0