Sommaren är här!

Härliga väder. Kan det kanske vara så att sommaren är här?

Mycket har vi hunnit med denna långhelg. Jag har målat torsdag, fredag, lördag och söndag så jag kan berätta att jag är rätt trött på det nu. Och ryggen är också trött..

Torsdagkvällen blev lugn i Kaggis efter målning med middag och hockey. Maten var god med hockeyn hade man väl kunnat skippa.

Fredde var ute i fredags och drog el tillsammans med Nicklas och just nu är dom och planerar allt i köket. Fredde kommer med mycket ideer som vi inte tänkt på. Man blir lätt insnöad när man går där varje dag. Så nya friska ideer mottages gärna. Och el är ju faktiskt inte det lättase att planera utan erfarenhet så vi är väldigt glada över att det är just Fredde som drar vår el.
Fredagskvällen spenderades i Vårsta på Jimmie och Nettans terass i solen med grillning. Trevlig sällskap och nu har förfesten inför deras bröllop i augusti startat. God mat och ett stort plus till förrätten som Nicklas pratat om sedan han svalde sista tuggan i fredags. Måste fråga Nettan vad som var i den...

Lördagen var lite seg men det stoppade inte oss. Först åkte vi iväg och köpte material till skjutdörren och sen åkte vi hem för att sätta upp den. Eller Nicklas fixade med det medans jag... målade.
Kvällen igår var det grillning igen fast hos Lena och Jani. Patrik och Linda kom också över oförskämt bruna efter deras utlandsresa så man fick känna sig lite blek (och fet). Men det var väldigt trevligt och det var länge sen vi sågs allihopa.

Och idag har jag faktiskt försökt varit lite i solen också och rensat bland virke under pressen och roddat lite men det blev också några timmar i skuggan med penseln. Nicklas är klar med det han kunde göra med skjutdörren för tillfället helt klar blir den sen när golvet är på plats.

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0