Besök från Eskilstuna

Nicklas moster med familj kom och hälsade på idag. Även farmor, farfar och farbror Patrik var här.
Det var en trött familj som klev upp ur sängen imorse. Stella höll låda från halv två inatt till sex imorse (och jag och Nicklas som hade suttit och ugglat till tolv). Hon har varit rätt sliten idag och mest bara sovit. Inte konstigt.. Ont i magen, kolik eller utvecklingsprång? Ja varför är hon så ledsen. Det tar på krafterna och självförtroendet att trösta flera timmar varje kväll.
Hur som helst så bjöd vi på lite lunch, tacopaj med kaffe och kladdkaka till efterrätt. Alltid lika skönt med mat man kan förbereda innan och sen bara slänga in i ugnen.
Stella fick så fina presenter också. Man bara hoppas att hon hinner använda allt nu när hon växer så det knakar.
 
Igår var vi förresten och kollade på ny säng. Shit vad dyrt det är. "ingen överdrivet dyr.." sa jag till butiksbiträdet och han tycker att jag ska provligga en säng som går på 14 000 spänn. Det kanske bara är jag som inte fattat någonting men vad i en säng är det som gör den så dyr. Bredvid den "billiga" sängen stog en som gick på 43 000. Man kan inte vara frisk om man köper en säng för så mycket pengar. Nej det får bli en tur till Ikea i hopp om lite mer humana priser.
 
Dagens Stella
Nicklas, min händiga sambo, har spikat upp foder idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0