En månad som päron

Stella har idag funnits i vårt liv i en månad. Både jag och Nicklas är överens om att det känns som att vi haft henne längre. Man har nästan glömt hur det var innan. Nu börjar bitarna falla på plats och man börjar komma in i rollen som förälder. Vi lär känna Stella mer och mer för varje dag och börjar komma in i någon slags vardagsrutin. Eftersom solen skämt bort oss med värme i helgen så har vi passat på att vara ute. Igår var jag ute hela förmiddagen och eldade bråte från tomten och Stella låg i vagnen och sov. Mamma kom över och vi lagade god lunch och åt tillsammans med gubbarna. Nicklas grejade som sagt med pumphuset som nu är rustat för vintern och minusgrader. Imorse var vi uppe vid sju och jag, Stella och mamma drog iväg till Maxi efter frukost. Sen har vi grillat korv i solen. Fick besök av Camilla och Zara och vi tog en promenad innan vi gick in i värmen och fikade. Träffar båda två alldeles för sällan nu så det var härligt att ha dom här. Sen hann jag både vika och hänga tvätt och laga middag och fixa i köket innan Stella vaknade. Lyx! Calle kom förbi för att låna ut sin bil imorgon. Tur hade han att komma lagom till efterrätt, glass och ananas. Nej nu ska jag släcka. Snart är det någon som väcker mig igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0