Stella har blivit stor tjej.

Ikväll släppte navelstumpen. "Nu har hon blivit stor tjej" sa pappa Nicklas. Nu ska vi sova gott. Stella har varit med mig på flera affärer då vi rensade lite bland rör och ventilationsdelar igår och insåg att det fanns lite att lämna tillbaka. På IKEA var vi också och lämnade tillbaka några askar med låddämpare och gångjärn. Vi avslutade med en storhandling på Maxi, efter att ha bytt både blöja och kläder på nerbajsad bebis och ammat i bilen. Nöden har ingen lag! Köpte iaf ett annat märke på blöjorna nu, får se om det gör någon skillnad.
Vilka blöjor är egentligen bäst? Ni mammor borde orientera mig rätt i blöjdjungeln..


Kommentarer
Postat av: Linda H

Som sagt, jag tycker libero! Pampers tyckte vi läckte lite väl mycket! :)
Lilla skruttan blivit stor tjej! :)

2012-10-12 @ 03:01:36
Postat av: Caroline

Härligt, du ska se att hon lagt på sig några kilo också ;)
Det finns så många olika varianter av blöjor inom samma märke. Vi har använt pampers baby-dry när dem varit mindre, för de har varit mjukare. Vi har inte haft några läckage problem med dem, men det beror nog mest på att modellen har funkat på kroppsformen. Till Malte har vi testat på up-and-go blöjor från pampers(nu när han är större) men dem har varit värdelösa för hans kropp. Inte läckt men suttit svindåligt. Liberos motsvarighet tycker jag är så mycket bättre! Libero har nog alltid dominerat i vårt hus. Jag tycker de funkar väldigt bra :) in i blöjdjungeln bara!

2012-10-12 @ 07:22:10
URL: http://Kostigen.blogg.se
Postat av: Anki

Svårt med blöjor!! På Olivia hade vi bara libero!! På Winston bara pampens.....så prova dig fram och lycka till!!kram

2012-10-12 @ 07:45:42
URL: http://Jagominmage.blogg.se/oliviasvardag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0