Byggsöndag

Arbetet har fortsatt i samma anda som igår.
Det första jag och Nicklas gjorde imorse var att skruva ihop dom två sista kökskåpen, dom som ska göra bardelen. Vi la också på resten av bänkskivan för att se om det passade. Vi blir så nöjda. Arbetsytorna som vi får i köket kan man inte klaga på. Och jag vet inte om ni tycker som jag men köket är hemmets hjärta.

Efter det började jag brottas med stora skafferiet. Det är ett sånt skåp där man drar ut dörren ch lådorna följer med och i skåpsdörren var inte hålen förborrade utan det var jag tvungen att mäta ut. Mitt tålamod var i botten när mamma kom och hjälpte till kan jag säga.
Nicklas har gjutit en grund till pumphuset. Allt för hand så det tog lite tid och han var rätt mör i kroppen ikväll. Men bra blev det såklart eftersom han är så duktig.




Jani har fortsatt med kaklet i köket och är nu halvvägs. Bra blir det!

Imorgon kommer plattsättaren och fogar i badrummet, sen är det klart.

Kommentarer
Postat av: Linda W

Vad fint det blir!!!! :)

2012-09-10 @ 09:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0